Ordonanța austerității loveşte şi Primăria Zalău. Salariile angajaților, reduse cu 10% după doar o lună de majorare!

Primaria zalau nou
1.631 Vizualizari

Salariile angajaților din Primăria Zalău și instituțiile subordonate vor fi diminuate cu 10% începând din ianuarie 2025, în urma aplicării Ordonanței de Urgență nr. 156/2024, emisă de Guvern la finalul anului trecut. Această reducere vine după ce, în decembrie 2024, Consiliul Local Zalău a aprobat o creștere salarială de până la 10%, bazată pe rata inflației.

O creștere salarială de o lună, urmată de reducere

La finalul anului trecut, Consiliul Local Zalău a adoptat Hotărârea nr. 353/4 decembrie 2024, prin care salariile de bază ale funcționarilor publici și ale personalului contractual din Primăria Zalău și serviciile publice subordonate au fost majorate cu până la 10%. Această creștere a fost aplicată doar în luna decembrie 2024.

Însă, prin intrarea în vigoare a OUG 156/2024, administrația locală este obligată să revină la salariile din noiembrie 2024. La articolul 1 al ordonanței se stipulează că, în anul 2025, toate sporurile, indemnizațiile și alte beneficii salariale se mențin la nivelul lunii noiembrie 2024, atât timp cât angajații ocupă aceeași funcție și lucrează în aceleași condiții.

Astfel, Consiliul Local Zalău a fost nevoit să adopte o nouă hotărâre, nr. 12/23 ianuarie 2025, prin care suspendă majorările salariale acordate în decembrie 2024, pe durata aplicării măsurilor de austeritate.

Peste 300 de angajați afectați

Primăria Zalău are aproximativ 300 de angajați, dintre care circa 50 de posturi sunt vacante. Reducerea salariilor afectează toți funcționarii publici și personalul contractual, cu excepția celor care au salarii de bază sub nivelul minim brut garantat pe țară, conform HG nr. 1506/2024.

Diana Breban – purtătorul de cuvânt al Primăriei Zalău – a confirmat că majorarea salarială din decembrie a fost, în medie, de 10%. Totuși, din ianuarie 2025, administrația este nevoită să revină la nivelul salariilor din noiembrie 2024.

Ordonanța austerității și impactul asupra administrației locale

Ordonanța de urgență nr. 156/2024 face parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri fiscal-bugetare menite să reducă cheltuielile publice și să susțină bugetul general consolidat al statului. Aceasta prevede înghețarea sporurilor, indemnizațiilor și altor elemente salariale la nivelul lunii noiembrie 2024.

În acest context, administrația locală din Zalău trebuie să respecte noile prevederi, suspendând creșterea salarială acordată la finalul anului trecut. Situația rămâne incertă pentru angajați, în funcție de durata aplicării ordonanței și de posibile viitoare modificări legislative.

Pentru moment, salariile angajaților din Primăria Zalău revin la nivelul anterior majorării, în timp ce măsurile de austeritate rămân în vigoare la nivel național.

 

Reacţia conducerii Primăriei Zalău

„Prin Hotărârea Consiliului local nr. 353/4 decembrie 2014 a fost stabilită majorarea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Zalău şi din cadrul serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău.

Majorarea a fost raportată la rata inflației cu un procent de până la 10 la sută.

Prin Hotărârea de Consiliu local nr 12/23 ianuarie 2025, începând cu luna ianuarie 2025 şi pe perioada aplicării măsurii prevăzute la art. I alin. (3) din OUG nr. 156/30 decembrie 2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, se suspendă aplicarea prevederilor Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Zalău nr. 353 din 04 decembrie 2024 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Zalău şi din cadrul serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău.

Începând cu luna ianuarie 2025 şi pe perioada aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (3) din OUG nr. 156/2024, salariile de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Zalău şi din cadrul serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău, se vor acorda la acelaşi nivel cu cel acordat în luna noiembrie 2024, în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie si îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii (excepţie făcând salariile de bază stabilite sub nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, stabilit prin HG nr. 1506/2024), în conformitate cu Anexa 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul act administrativ”, informează Biroul de presă al Primăriei pentru cititorii ziarului Ştirile din Sălaj.

Despre autor