Autostrada Transilvania. O nouă contestație la CNSC privind Tunelul Meseș
Constructorul italian WeBuild a depus o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) privind Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA

Autostrada-Transilvania-A3-Lotul-Meses-1024x585
466 Vizualizari

Constructorul italian WeBuild a depus o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) privind Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.

Prima contestație a WeBuild la CNSC pe acest lot este încă în analiză, de două luni, la fel și cea a Mapa. Câștigători ai acestui lot au fost desemnați turcii de la Makyol, dar contractul nu poate fi semnat până când nu sunt rezolvate contestațiile celorlalți constructori.

În cealaltă contestație depusă la CNSC după desemnarea câștigătorului, WeBuild a reclamat că nu a primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și a solicitat anularea comunicării câștigătorului.

În cea de-a doua contestație, WeBuild arată că, după data de 17 ianuarie 2025, când a primit acces la dosar, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.

WeBuild a depus și anul trecut, înainte de desemnarea câștigătorului, o contestație în care indica aceeași problemă, dar a retras-o ulterior după ce a pierdut la CAB. Totuși, acum că pe 17 ianuarie a primit acces la dosarul de achiziție, își poate completa contestația inițială cu mai multe date.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România

– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoarea contractului

CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare.

Despre autor